25.2.2009.   

Kava štiti žene od moždanog udara

ZAGREB - Dvije ili tri šalice kave dnevno mogu smanjiti rizik za moždani udar kod žena za gotovo petinu, pokazalo je novo istraživanje.

Znanstvenici su proveli istraživanje u kojem je sudjelovalo 83.000 žena tijekom vremenskog perioda od 24 godine i otkrili su da su one koje su redovno pile kavu imale manju vjerojatnost za moždani udar, za portalMojDoktor piše dr.med Lovro Lamot.

Smatra se da bi kava mogla imati zaštitni učinak zahvaljujući antioksidantima, i da bi se slični rezultati mogli primijeniti i na muškarce.

Moždani udar
Do moždanog udara dolazi kada se prekine krvna opskrba dijelova mozga, zbog čega moždane stanice ostaju bez kisika i prehrambenih sastojka potrebnih za život.

Voditeljica istraživanja dr. Esther Lopez Gracia, sa Sveučilišta u Madridu, komentirala je: ‘Antioksidanti u kavi mogu smanjiti upalu i poboljšati funkciju krvnih žila.’

Na temelju prijašnjih istraživanja znanstvenici su došli do zaključka da ljudi mogu bez straha popiti četiri do pet šalica kave dnevno, i da zbog toga mogu imati i neke pozitivne učinke na zdravlje.

Foto: flickr
Izvor: TotalPortal/MojDoktor

 

www.kastav.info